10 najważniejszych porad biegowych

stretching

Przedstawiamy Wam 10 najważniejszych porad biegowych, dzięki którym Twoje bieganie będzie skuteczne i zdrowe. 



Biegaj po różnych trasach

Trenuj na różnorodnych trasach, monotonia może skutecznie odebrać Ci dalszą motywację. Zaledwie kilka lub kilkanaście kilometrów od Twojego miejsca zamieszkania mogą kryć się doskonałe tereny do biegania, których jeszcze nie poznałeś. Wykorzystaj je, by uatrakcyjnić swoje treningi.

 

Biegaj w grupie

Wspólne treningi w grupach są dobre i efektywne pod warunkiem, że nie musisz drastycznie zmniejszać tempa, by dostosować się do wolniejszych biegaczy. Warto poszukać w okolicy ludzi biegających na podobnym poziomie i w oparciu o to kryterium umówić się na wspólny trening. Pomimo korzyści płynących ze wspólnego biegania, warto raz na jakiś czas wybrać się na długi samotny trening, by potem na zawodach, samotność nie okazała się Twoim największym wrogiem na drodze do dobrego wyniku. Do samotności długodystansowca niestety trzeba również przywyknąć.

 

Biegaj o godzinie, o której będziesz startować

Najważniejsze jednostki treningowe staraj się wykonywać o takiej porze, w jakiej planujesz najbliższy start. Badania wykazały, że zawodnicy trenujący w ten sposób osiągają średnio 4-5% lepsze rezultaty niż ci, którzy nie biegali w godzinach docelowego startu. Jeżeli więc biegasz codziennie od 19 do 20 istnieje duże prawdopodobieństwo, że podczas najbliższych zawodów, które zaczynają się np. o 10 będziesz czuł się nieco przymulony.