Bieganie daje wiele korzyści – wiemy o tym doskonale. Czasami jednak zdarza nam się słyszeć lub czytać o pewnych rzeczach, które opisują ten sport nieco zbyt stereotypowo. Pojawiają się głosy, które wprowadzają zamieszanie. Co jest zatem faktem, a co mitem? W co wierzyć, a w co nie? Oto 5 biegowych stereotypów, a raczej 5 biegowych ściem, które mogą, a nawet powinny budzić Wasze wątpliwości. 



 

2Bieganie modeluje sylwetkę 

To zła wiadomość dla wszystkich, którzy chcieliby wyglądać „fit & sexy”, ale tylko biegają. Samo bieganie pozwala się pozbyć nadmiaru tkani tłuszczowej i na pewno w jakimś stopniu odsłoni mięśnie, ale nie wyrzeźbi. Dlaczego? Chociaż podczas biegu w pracę są zaangażowane wszystkie grupy mięśni, to jednak część z nich wykonuje znikomą pracę. Widać to często u biegaczy, którzy mają rozbudowane uda i łydki, ale klatki piersiowe a’la suchoklates. Niestety – chcąc biegać przyzwoicie i wyglądać dobrze trzeba zadbać o dodatkowe ćwiczenia uzupełniające – brzuszki, pompki, ćwiczenia obwodowe czy półprzysiady ze sztangą. Wtedy nie tylko wymodelujemy swoją sylwetkę, ale też wzmocnimy mięśnie, które podtrzymują ciało w trakcie biegania. Efekt będzie podwójny – lepszy wygląd i wydajniejszy bieg!