Aromatyczne przyprawy na jesienne bieganie!

Przyprawy dają nam więcej korzyści niż tylko aromatyczny smak potraw. Zawierają w sobie mnóstwo antyoksydantów, a niektóre z nich mają właściwości przeciwnowotworowe. Gdy za oknem plucha wystarczy po treningu spróbować czegoś bardziej aromatycznego, co nie tylko oddziałuje na nasze zmysły, ale też rozgrzeje i wzmocni nasz organizm. Sięgnijcie więc po imbir, cynamon i chilli!

 

IMBIR

- REKLAMA -

Ta przypraw korzenna znakomicie aromatyzuje potrawę i rogrzewa organizm. Świeże kłącze imbiru jest jędrne i soczyste. Powinno się je przechowywać w temperaturze pokojowej. Przed starciem należy je obrać.

Imbir ułatwia trawienie, poprawia krążenie krwi, łagodzi wzdęcia, chroni przed zakażeniem układu pokarmowego. Ma właściwosci przeciwkrzepliwe. Jest bogatym źródłem polifenoli. Dla biegaczy imbir jest znakomitym środkiem przeciwbólowym – zbadano bowiem, że pół małej łyżeczki startego imbiru dziennie potrafi zmniejszyć bóle stawowe.

Gdzie używać imbiru?

Świeżo starty imbir można dodać jako składnik dressingu do sałatki. Znakomicie rozgrzewa nas także zupa z dodatkiem imbiru, do zjedzenia po zimnym jesiennym treningu. Świetnie nadaje się też jako aromatyczny dodatek do potraw kuchni indyjskiej, albo przyprawa w słodkościach np. muffinkach.

 

Przepis z imbirem – trufle imbirowe

Trufle to pożywna i zdrowa przekąska. W sam raz do podjadania gdy męczy nas „słodyczowy głód”.

Składniki:

Orzechy mielimy drobno, potem mieszamy w blenderze z pozostałymi składnikami, formujemy mokrymi dłońmi kulki, obtaczamy w posypce. Przechowujemy w lodówce.

  • tarty imbir – łyżka
  • szklanka orzechów (laskowe, nerkowca, włoskie itp.) zależy od upodobania
  • suszone figi ok 200g.
  • duża szczypta soli morskiej lub himalajskiej
  • sok z połowy cytryny
  • szczypta mielonego kardamonu

Posypka (różne warianty):

  • łyżka gorzkiego kakao + łyżeczka cynamonu
  • łyżka kakao + łyżeczka cynamonu + szczypta chili
  • wiórki kokosowe