Aromatyczne przyprawy na jesienne bieganie!

owsianka

 

CYNAMON

Cynamon jest używamy głównie do aromatyzowania deserów. Pomaga w utrzymaniu odpowiedniego poziomu cukru we krwi oraz zmniejsza poziom zlego cholesterolu. Ma właściwości przeciwbakteryjne, dlatego zalecany jest do stosowania zwłaszcza w stanach zwiększonej zachorowalności. Dla zmokniętego na deszczowym treningu biegacza – wybór w sam raz!

Gdzie używać cynamonu?

Jako dodatek do owsianki na ciepło lub zimno, do owocowych lub mlecznych smoothie, albo pieczonych deserów z owocami (szczególnie dobrze łączy się w smaku z jabłkami). W połączeniu z goździkami i plastrem pomarańczy – świetnie doda aromatu do grzanego piwa lub wina.

Przepis z cynamonem – Cynamonowa owsianka

Owsianka to pożywne i szybkie śniadanie dla biegacza. Wystarczy kilka minut aby dodać sobie energii na trening.

  • płatki owsiane górskie 4-5 łyżek na porcję
  • szklanka mleka (krowiego lub roślinnego)
  • łyżeczka mielonego cynamonu
  • miód/ syrop z agawy
  • dodatki: w zależności od preferencji do podstawowej owsianki dodać można: kawałki jabłka lub  banana, posiekaną gorzką czekoladę, posiekane orzechy, masło orzechowe, płatki migdałowe.