Przyprawy dają nam więcej korzyści niż tylko aromatyczny smak potraw. Zawierają w sobie mnóstwo antyoksydantów, a niektóre z nich mają właściwości przeciwnowotworowe. Gdy za oknem plucha wystarczy po treningu spróbować czegoś bardziej aromatycznego, co nie tylko oddziałuje na nasze zmysły, ale też rozgrzeje i wzmocni nasz organizm. Sięgnijcie więc po imbir, cynamon i chilli!

Następny

3. CHILLI

Ostra przyprawa ze sproszkowanych papryczek chilli, dzięki zawartej kapsaicynie – drażni skórę i błonę śluzową przez co doskonale potrafi rozgrzać. Wpływa pozytywnie na układ trawienny oraz układ krążenia.

Kapsaicyna uważana jest za naturalny środek przeciwbólowy i przeciwzapalny, a także za doskonały związek przeciwrakowy.

Przepis ze sproszkowaną papryczką chilli – Gorąca, pikantna czekolada

Najlepsza do tego będzie oczywiście czekolada gorzka o zawartości kakao min. 70%. Dla lubiących słodkości – można zmieszać ją z czekoladą mleczną.

  • 100g czekolady gorzkiej
  • szklanka mleka (lub mleka roślinnego)
  • szczypta cynamonu
  • 1/4 łyżeczki roztartych płatków chilli lub pieprzu cayenne

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, w drugim garnku podgrzać mleko z cynamonem i ogrzane powoli dodawać do czekolady stale mieszając, na koniec dodać chilli i dokładnie wymieszać. Pić ciepłe na rozgrzanie.

Taką czekoladę można też wykonać z gorzkiego kakao (rozpuścić w gorącym mleku) – wtedy będzie mniej gęsta.

Kakao jest doskonałym napojem dla biegaczy gdyż zawiera dużą ilość niezbędnego magnezu oraz antyoksydantów, które niwelują szkodliwe skutki stresu oksydacyjnego po treningu.

Komentarze Facebook
Następny