Śniadanie biegacza. Czy jest konieczne?

Śniadanie biegacza. Czy jest konieczne?

autor -

Okazuje się, że wytrzymałość sportowców jest powiązania nie tylko z tym co jedzą, ale także KIEDY jedzą. Wiąże się to bardzo mocno także z tym KIEDY JEDZĄ ŚNIADANIE. No to jak to jest z tym śniadaniem?

 

Naukowcy z Belgii (z Catholic University Leuven) przeprowadzili badania trwające 6 tygodni z udziałem 28 zdrowych, aktywnych mężczyzn i poproszono ich o zastosowanie diety o wysokiej kaloryczności (składającej się w 50% w tłuszczu i 30% większej ilości kalorii niż spożywali dotychczas). Mężczyźni zostali podzieleni na trzy grupy :

– pierwsza grupa miała powstrzymać się całkowicie od ćwiczeń – grupa kontrolna,

– druga wykonywała treningi cztery razy w tygodniu w godzinach porannych i jadła węglowodanowe śniadanie przed treningami,

– trzecia trenowała i jadła tyle samo co druga, ale dopiero po zakończeniu porannych treningów.

Grupa pierwsza – niećwicząca przybrała na wadze (średnio po ok.  6 kg) co było do przewidzenia. Ważne są jednak rezultaty porównujące grupę 2 i 3. Wyniki wykazały,  że ci mężczyźni, którzy jedli śniadania przed treningiem (grupa 2) także przybrali na wadze, ale tylko połowę tego co grupa kontrolna, podczas gdy mężczyźni z 3 grupy, którzy czekali aby zjeść śniadanie po treningu  nie zyskali nic na wadze.

Wnioski zostały jasno sformułowane przez autorów badań:

“trening fizyczny na czczo jest bardziej skuteczny w spalaniu tłuszczu niż trening po śniadaniu węglowodanowym”

Chociaż wyniki te mogą cieszyć się dużym zainteresowaniem osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy przez wysiłek fizyczny, to nie znajdzie się raczej żaden dietetyk sportowy, który zaleci poszczenie przed treningiem.

Bo niestety jeśli chcesz wykonać dobry trening – potrzebujesz paliwa.