Najlepsze napoje dla biegaczy

Sok z brzozy

brzoza

 

Ma on działanie wzmacniające i uodparniające na wszelkie infekcje, szczególnie nasilające się w okresie przedwiosennym. Szczególnie ważny dla osób skłonnych do przeziębień – choć wśród biegaczy te infekcje występują wyjątkowo rzadko. Jednak w przypadku ciężkiego okresu treningowego, przy niesprzyjających warunkach treningowych – organizm biegacza może mieć osłabiony układ immunologiczny i o infekcje wtedy nie trudno. Bardzo ważne jest to również dla biegaczy, którzy dopiero niedawno rozpoczęli swoją przygodę biegową – gdyż ich organizm może nie być jeszcze wystarczająco przystosowany do treningów w zmieniających się warunkach.

Sok z brzozy pomaga także przede wszystkim wydalić z organizmu niebezpieczne dla naszego organizmu jony sodu i chloru ( głównie z konserwantów i wzmacniaczy smaku w żywności) – przez co nazywany jest często „czyścicielem” toksyn.

Skład związków w soku z brzozy jest imponujący, są to m.in. kwas cytrynowy, kwas jabłkowy, wapń, fosfor, potas, magnez, żelazo, witaminy z grupy B, miedź, związki żywiczne, garbniki.

W przypadku stosowania tzw. kuracji sokiem z brzozy dla osób osłabionych (2-3 tygodnie picia soku 2-3 razy dziennie po około ¼ szklanki) – należy zrezygnować z czarnej herbaty, kawy, alkoholu, szpinaku, czekolady, szczawiu, wędlin. Produkty te mogą bowiem w nadmiarze wchodzić w reakcje chemiczne i powodować gromadzenie toksyn w organizmie.