Biegaczu – wybierz lepsze węglowodany!

Biegaczu – wybierz lepsze węglowodany!

autor -
fot. www.nutritionovereasy.com

Węglowodany są niezbędnym elementem diety biegacza długodystansowego, ale trzeba zaznaczyć, że nie wszystkie węglowodany są sobie równe.

Technicznie rzecz biorąc – 1 gram węglowodanów zawsze niesie z sobą energię równą 4 kcal, ale może się znacznie różnić zawartością składników mineralnych i witamin w zależności od pochodzenia produktu węglowodanowego.  Pisaliśmy już wcześniej, jakie węglowodany powinien wybierać biegacz, ale teraz sprecyzujmy.

Polecamy dla wszystkich aktywnych osób lepszą alternatywę – czyli PRODUKTY PEŁNOZIARNISTE.

Niestety jak wskazują dane statystyczne – nadal gdy spożywamy jakieś produkty węglowodanowe to jest to zazwyczaj pieczywo pszenne lub dodatki przygotowywane na bazie oczyszczonej mąki pszennej. Oczywiście białe pieczywo jest bardzo smaczne jednakże zawiera o wiele mniejszą ilość witamin, minerałów i błonnika. Przygotowywane jest ono bowiem tylko ze zmielonego bielma ziarna – odsiewając łupiny i zarodki, które są najbogatszym źródłem cennych składników w całym ziarnie zboża.

Produkty pełnoziarniste natomiast powstają z całego ziarna – i dlatego są o wiele lepszym rozwiązaniem. Dodatkowo zawierają one więcej błonnika, który wzmaga wydzielanie śliny (powoduje to rozcieńczenie powodujących próchnicę cukrów już w jamie ustnej), wiąże on także zbędne lub szkodliwe substancje i usuwa je z organizmu, a także powoduje odczucie sytości i wzmaga perystaltykę jelit.