Bieganie w deszczu – praktyczne wskazówki

Jeśli za oknem pada lub nawet leje deszcz, a Ty nie wiesz jak przygotować się na czekający Cię trening biegowy lub zawody – przedstawiamy kilka praktycznych wskazówek:

1. Czapka z daszkiem
Będzie ona Twoim najlepszym przyjacielem podczas treningu, chroniąc Twoją twarz przed deszczem i umożliwiając jako takie widzenie nawet w ulewę. Bardzo kluczowa część ubioru – w przypadku gdy nosisz na treningu okulary. Warto zaopatrzyć się w czapeczkę z wodoodpornego materiału – te przeznaczone do biegania w upał na ogół wyposażone są w specjalne systemy dziurek wentylacyjnych przez które woda dostawałaby się do środka.

2. Ubiór warstwowy
Jeśli jest bardzo zimno i deszczowo, Twój strój biegowy powinie być warstwowy. Warstwa najbliżej ciała powinna być to tkanina odprowadzająca wilgoć od ciała np. CoolMax . Warstwą na zewnątrz powinna być wiatro- i wodoodporna kurtka lub kamizelka. Zrezygnuj raczej z biegania w długich wodoodpornych płaszczach chroniących całe ciało – bo będą niesamowicie krępować Twoje ruchy i przeszkadzać jeśli mocniej zawieje.

- REKLAMA -

 

Długi, wodoodporny płaszcz zamiast pomóc - może Ci utrudnić bieg. Stosuj go tylko w przypadku np. rozgrzewki w deszczu przed zawodami.
Długi, wodoodporny płaszcz zamiast pomóc – może Ci utrudnić bieg. Stosuj go tylko w przypadku np. rozgrzewki w deszczu przed zawodami.

 

3. Ale – nie za gruby
Wielu biegaczy popełnia ten błąd – myśląc że bardzo gruby ubiór na treningu w deszczu ochroni ich od przemoknięcia. Strój wielowarstwowy spowoduje, że będziesz mieć na sobie więcej warstw mokrych i ciężkich ubrań. Wystarczy strój zaproponowany w pkt. 2. Pamiętaj, że strój na bieganie w deszczu najlepiej dobrać do panującej na zewnątrz temperatury zakładając, że na dworze nie pada.