Bieganie w deszczu – praktyczne wskazówki

 

4. Trzymaj ciepło – gdy masz przerwy lub startujesz w deszczu
Gdy Twój trening wymaga od Ciebie czekania na deszczu np. masz dłuższą przerwę między odcinkami, albo gdy startujesz na zawodach w mocno deszczowy dzień – użyj worka na śmieci podczas rozgrzewki. Wystarczy, że przygotujesz go wycinając otwory na głowę i ręce z odpowiednio dużego worka. Może to wyglądać dość dziwnie, ale czego się nie robi dla dobrze przebiegniętego treningu lub zawodów. Gdy startowałeś/startowałaś kiedyś w maratonie, na którym rozdawano worki do rozgrzewki możesz także użyć już przygotowanego worka.

 

Gdy czujesz potrzebę utrzymania ciepła przed startem - takie worki mogą okazać się pomocne. Można także zastosować specjalny koc termiczny.
Gdy czujesz potrzebę utrzymania ciepła przed startem – takie worki mogą okazać się pomocne. Można także zastosować specjalny koc termiczny.
- REKLAMA -

 

5. Bądź widoczny
Warstwa zewnętrzna, w której biegasz powinna zawierać elementy odblaskowe, ponieważ (zwłaszcza przy bardzo obfitym deszczu) widoczność jest ograniczona. Bądź więc widoczny dla kierowców/rowerzystów – a przez to bezpieczny.

 

6. Stare buty – z pomocą
Gdy masz zamiar wystartować w biegu, a pogoda niestety nie rozpieszcza i leje jak z cebra – rozgrzewka z butach, w których startujesz będzie skutkowała ich całkowitym przemoczeniem. Dlatego warto przygotować sobie stare buty, w których się rozgrzejemy, a te w których chcemy startować włożyć do nieprzemakalnego worka i zmienić tuż przed startem. Pamiętajmy także o zmianie skarpetek na suche.