Biegowa mantra – wypróbuj ją na sobie!

Mantra – to często powtarzane słowo lub zbiór słów, które podczas biegu mają poprawić nasze skoncentrowanie na osiągnięciu celu oraz zmotywować nas. Czasem wykorzystujemy ją świadomie, a czasem nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Gdy w trakcie biegu opadamy z sił, lub widzimy przed sobą podbieg – warto zastosować biegową mantrę aby negatywne myśli nam zbytnio nie przeszkodziły.

Oczywiście ilu biegaczy – tyle sposobów na biegową mantrę i różne sposoby radzenia sobie w chwilach zwątpienia. Oto kilka przykładów:

 

„Dam radę! Dam radę!”

„Dalej, dalej!”

„Kto da radę jak nie ja!”

„To minie, będzie dobrze!”

„Jestem silny/silna!”

„Jestem silniejszy niż myślę, mogę pobiec mocniej niż myślę!”

„Jak pokonałem tamten podbieg, to z tym też dam radę!”

„Jedziesz, jedziesz, jedziesz!”

„Jestem najlepszym biegaczem na świecie!”

„Pokonałem już tyle słabości, to teraz to nic!”

„Uwierz w siebie!”

„Trzymaj tempo!”

„To jest mój dzień!”

„Nie zatrzymam się kiedy się zmęczę! Zatrzymam się za metą!”

„Nie obijaj się! Odpoczniesz po śmierci!”

„Ból nie istnieje! Nie czuję bólu!”

„Nie dam się pokonać słabościom!”

„Już prawie! Już blisko! Czuję zapach mety!”

„Nie po to tu przyjechałem żeby teraz się poddać!”

„Jestem gotowy na to wyzwanie!”

„Nie rozglądaj się! Nie słuchaj! Po prostu biegnij!”

„Dalej, nie rycz jak baba tylko biegnij!”

„Pokonam to! Pokonam!”

„W domu czeka zimne piwo/ciastko/czekolada!”

„Jestem zwycięzcą!”

Jaka powinna być biegowa mantra:

KRÓTKA – powtarzaj krótkie sentencje pozytywne lub negatywne (zależy od tego co najlepiej na Ciebie działa), nie pisz w myślach opowiadania motywującego Twój umysł.

ENERGETYCZNA i MOCNA – nie używaj wyszukanych, abstrakcyjnych słów, stosuj mocne przymiotniki, krzycz do siebie w myślach

POMOCNA – używaj mantry do przypomnienia sobie swoich silnych stron, swoich planów i postanowień, tego jak mocno trenowałeś i jak jesteś silny

A Wy? Macie jakieś sprawdzone sposoby na cięższe momenty? Swoje biegowe mantry?