Jak zrzucić brzuch? To pytanie zadaje sobie wielu z nas, bo jak wiadomo – niechcianego tłuszczyku z tej części ciała pozbyć się przeważnie najtrudniej. Możesz wcale nie być gruby, do tego całkiem sprawny, a jednak brzuszek przebija się spod sweterka czy t-shirtu. Co wtedy robić i jak zrzucić brzuch, a raczej jego niechciany nadmiar? 

Nie tylko bieganie

Pewnie liczycie, że skoro jesteśmy portalem biegowym napiszemy – biegać, biegać i jeszcze raz biegać! Otóż panie i panowie – bieganie to nie wszystko. Ono spala mnóstwo kalorii i pozwala zdobyć kondycję, ale biegając tłuszcz z brzucha spala się niestety na końcu. Musimy pamiętać, że zrzucanie brzucha i odchudzanie to nie do końca rzeczy idące w parze. Aby więc cały efekt przyspieszyć warto dorzucić kilka dodatkowych aktywności i nawyków.

Włącz intensywne interwały do swojego treningu

Pozwoli Ci to na wykonywanie pracy na wyższych intensywnościach. Taki trening to szybkie spalanie kalorii, ale też większa praca mięśni brzucha (zwłaszcza podczas podbiegów). Interwały dają również efekt after burn co oznacza, że jeszcze przez wiele godzin po treningu będziesz spalać więcej kalorii niż normalnie. Poranne 10×400 metrów to dla Twojego brzucha wybawienie, ale pamiętaj – bieganie to nie wszystko.

Ćwiczenia uzupełniające

Aby jeszcze bardziej podkreślić smukłość Twojego brzucha i rozwinąć mięśnie włącz dodatkowe ćwiczenia. Nie będziemy podawać konkretnych przykładów, ponieważ w tym temacie najlepiej skonsultować się z trenerem. Ćwiczenia na brzuch często obciążają kręgosłup i nie każdy dobrze znosi takie obciążenia. Klasyczne brzuszki, plank, a także rowerki czy nożyce potrafią dać znakomite efekty, ale warto dopasować najlepsze ćwiczenia dla siebie konsultując je ze specjalistą.

Dbaj o odpowiednią jakość swoich posiłków

  • Staraj się unikać śmieciowego jedzenia.
  • Jeśli jesz byle co w nieograniczonych ilościach – pytanie jak zrzucić brzuch nie ma w Twoim przypadku większego sensu.
  • Jedz posiłki o stałych porach, a jeśli już bardzo lubisz podjadać – zastąp słodycze czy słone przekąski warzywami, owocami lub bakaliami.
  • W swoich daniach używaj dużo przypraw takich jak majeranek, oregano czy bazylia – nadadzą one nie tylko fantastycznego smaku Twoim potrawom, ale też pozwolą uniknąć wzdęć.

Pij dużo wody niegazowanej

Często zapominamy o właściwym nawodnieniu, a przecież jest ono bardzo ważne. Podczas odchudzania jest to o tyle istotne, ponieważ woda podkręca metabolizm. Nie przesadzaj jednak z jej ilością – 2, 2-5 litra wody dziennie w zupełności wystarczy. Jeśli nie lubisz smaku, a raczej braku smaku czystej wody wzbogać ją o sok z cytryny, świeże listki mięty lub wrzuć do środka odrobinę mrożonych owoców. I jeszcze jedno – jak już wspomnieliśmy woda pobudza metabolizm, wejdź więc w nawyk aby swój dzień zaczynać od szklanki wody (kawę lub herbatę jeśli masz w zwyczaju pić – wypij nieco później) – będzie zdrowiej, a Twój żołądek zacznie wydzielać kwasy żołądkowe od samego rana.

Unikaj długich okresów bezruchu

Dotyczy to zwłaszcza osób o siedzącym trybie życia. Długotrwały bezruch powoduje, że mięśnie stają się bardziej wiotkie i trudniej później wyrobić ich elastyczność. Rób sobie częste przerwy od komputera, spaceruj, porób kilka ćwiczeń aby na nowo pobudzić krążenie. Możesz również spróbować napinać mięśnie brzucha np. co 20 minut kilka zdecydowanych spięć. W trakcie pracy pij wodę i herbaty ziołowe aby żołądek cały czas pracował.

 

 

 

Komentarze Facebook