Każdy może zacząć biegać

Moda na bieganie trwa. Zadajesz więc sobie pytanie, dlaczego jeszcze nie biegam? Przecież od dawna chcesz to robić. Wiesz, że to dobrze wpływa na zdrowie, samopoczucie i można pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Nie odkładaj tego na jutro, zacznij więc już dziś i odrzuć wszystkie wymówki. Postępuj według planu.

Zrób badania

Zastanawiasz się, jak zacząć biegać i nie wiesz czy Twoje ciało jest na to gotowe? Jeżeli w twojej głowie pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości, czy możesz biegać, skonsultuj się z lekarzem. On zleci podstawowe badania, które szybko dadzą odpowiedź. Tylko niewielki procent ludzi nie może uprawiać biegania rekreacyjnego. To zdecydowanie aktywność fizyczna dla każdego, stąd można spotkać młodzież, osoby w sile wieku, emerytów, a także jeszcze starszych emerytów, którzy biegają i czują się świetnie.

- REKLAMA -

Poszukaj celu

Powodów może być bardzo wiele. Niektórzy biegają, bo chcą poprawić swoją kondycję. Przecież nic tak bardzo nie denerwuje, jak brak siły na dobiegnięcie do tramwaju lub wejście na czwarte piętro po schodach. Inni chcą zrzucić zbędne kilogramy, bo powoli wszystkie ubrania stają się zbyt ciasne. Jeszcze inni biegają, bo lubią, bo ruch mają we krwi. Jeśli odpowiesz sobie na pytanie, dlaczego chcesz biegać, będzie ci łatwiej wytrwać w tym co zacząłeś.

Jednak, nie wolno stawiać sobie celów nierealnych. Jeśli dzięki bieganiu chcesz schudnąć 10 kg w miesiąc, to musisz zdać sobie sprawę, że jest to raczej niemożliwe, a porażka tylko wpłynie na twoje negatywne samopoczucie. Dlatego myśl realnie – schudnę 2 kg, przebiegnę 3 km – i jeśli to osiągniesz, to zdobędziesz wielką motywację do dalszego działania.

Nie potrzebujesz specjalnego sprzętu

Każdy ma w domu jakieś buty sportowe, w każdej szafie jest też dres lub getry. Na początek, sprawdź, czy to sport dla ciebie. Na kupowanie profesjonalnego obuwia i specjalistycznej odzieży przyjdzie czas.  Na pewno masz wielu znajomych, którzy mają w domu sprzęt sportowy, z którego nigdy nie korzystali. Im tylko się wydawało, że gdyby go mieli, to ćwiczyliby codziennie. To nie działa. Dlatego najpierw zacznij bieganie, jeśli zrobisz to z głową, szybko zakochasz się w tej formie aktywności fizycznej, a wówczas przyjdzie czas na zakupy.

Zaczynaj powoli

Największym błędem, jaki popełnia wiele osób, to wybiegnięcie z domu na pełnych obrotach… i dobiegnięcie do pierwszego skrzyżowania. Dalej już nie ma jak, jeden wielki brak siły, ściana. Nie popełniaj tego błędu.

W zależności od twojej osobistej kondycji, bieganie możesz zacząć… od szybkiego marszu lub truchtu. Sprawdź najpierw na co cię stać. Szybki marsz nie jest niczym złym, organizm musi przyzwyczaić się do nowej aktywności. Twoja wydolność będzie rosła z każdym treningiem, a w końcu będziesz wybiegać z domu i z łatwością pokonywać kolejne kilometry.

Trenuj regularnie

Wybierz sobie optymalną porę dnia. Jedni uwielbiają biegać o poranku, zanim pójdą do pracy. To dla tych osób wielką przyjemnością jest taki początek dnia. Twierdzą, że w ten sposób zdobywają energię na cały dzień. Inni wolą biegać wieczorem i w ten sposób kończą swoją aktywność danego dnia. Zaplanuj też dni, w których będziesz biegać. Może co drugi dzień, a może codziennie. W bieganiu bardzo ważna jest regularność treningów, bo tylko to daje możliwość osiągnięcia postawionych celów. Pamiętaj też, że bieganie to nie wszystko i należy uzupełniać treningi biegowe innymi, które wzmacniają mięśnie i budują siłę organizmu!

Jeśli polubisz bieganie, będziesz to robić do końca życia. Bieganie po prostu uzależnia.