wymówki biegowe, jak zmotywować się do biegania motywacja do biegania

Pewnie nie raz słyszeliście o tym jak ważna w bieganiu jest konsekwencja. Dzięki niej łatwiej osiągnąć swój cel, pobić nową życiówkę czy choćby pozbierać się po kontuzji. Dla wielu jednak to ogromny problem – nie mogą się zmotywować, szukają wymówek, wmawiają sobie, że dziś nie mają czasu, dziś nie dadzą rady, itp. Czy można zmienić swój sposób myślenia aby przestać biegać nieregularnie i bez konsekwencji? Można – trzeba tylko określić sobie pewne priorytety. 

1. Być może tracisz za dużo czasu na rzeczy, które mógłbyś/mogłabyś zrobić szybciej?

Zastanów się dlaczego pewne rzeczy zajmują Ci tyle czasu – czy gotowanie obiadu musi zająć 2 godziny? Zapewniam Cię, że nie musi. Smaczny i pełnowartościowy posiłek można również zrobić w 30-40 minut, a zaoszczędzony czas poświęcić na trening. Czasami słyszę jak ktoś gotuje godzinami, bo musi pokroić i udusić mięso, obrać ziemniaki, zrobić surówkę, itd. Dla mnie taki rytuał to strata czasu – przecież można wziąć kawałek ryby, przypruszyć przyprawami, ugotować kaszę, wrzucić na talerz trochę pomidorków koktajlowych i jest znakomity, zdrowy obiadek. To siedzenie przy garach godzinami jest bez sensu, zwłaszcza w czasach kiedy liczy się każda godzina, a ludzie się realizują na płaszczyźnie zawodowej łącząc to ze swoimi pasjami.