Trening – jakich kosmetyków używać przed i po?

Pewnie niejedna z Was na liście postanowień noworocznych ma zrzucenie kilku kilogramów, poprawę kondycji, regularne uprawianie sportu. Nie należy jednak zapominać, że do aktywności fizycznej trzeba podejść z głową, przygotowując do niej swoje ciało i skórę. Zwłaszcza na początku, aby krok po kroku wypracować swoją rutynę, która przyniesie nam jak najwięcej korzyści.
Pewnie nie masz czasu, aby zbyt długo przygotowywać się do wizyty na siłowni czy w fitness klubie. W biegu chwytasz przygotowaną rano torbę, nie pamiętając zbyt dokładnie co do niej wrzuciłaś. Na miejscu okazuje się, że zapomniałaś stanika sportowego, butów czy skarpetek na zmianę. Takie pomyłki mogą skutecznie utrudnić Ci trening, dlatego najlepiej byłoby, abyś w pobliżu trzymała listę rzeczy, które koniecznie musisz zabrać. Niech nie będzie ich za dużo, a dokładnie tyle, ile potrzebujesz.

Nie noś ze sobą niepotrzebnego balastu
Wśród nich powinna za to bezwzględnie znaleźć się kosmetyczka. Co należy do niej schować? Przede wszystkim, jeśli po treningu nie musisz biec na ważne spotkanie czy randkę, zrezygnuj ze wszelkich produktów upiększających. To, że pokażesz się na siłowni w pełnym makijażu na pewno nikomu nie zaimponuje, wręcz przeciwnie – ściągniesz na siebie raczej zdziwione czy lekko drwiące spojrzenia. Co więcej, zafundujesz sobie zanieczyszczenia, zatkane pory i podrażnione oczy.

Podstawą jest oczyszczanie
W zamian, jeśli dopiero wracasz z pracy, weź ze sobą kosmetyk (lub kosmetyki) do demakijażu i pamiętaj, aby bardzo dokładnie oczyścić twarz. Dobrze byłoby, aby przynajmniej jeden z produktów był nietłusty – dzięki temu podczas ćwiczeń będziesz czuła się komfortowo. Jeśli wiesz, że tradycyjny demakijaż zajmuje za dużo czasu, zamiast tego postaw na chusteczki. Oprócz tego warto wziąć ze sobą żel pod prysznic lub mydło. Aby oszczędzić miejsce w kosmetyczce, najlepiej przelać taki produkt do opakowania podróżnego. Weź pod uwagę, że dobrze jest wziąć prysznic zarówno przed, jak i po treningu, za drugim razem myjąc również włosy. W ten sposób zmyjesz z siebie toksyny, które wydzieliły się podczas ćwiczeń.

Mądrze chroń się przed potem
Oczywiście innym niezbędnym elementem jest dezodorant. Nawet, jeśli na co dzień nie masz problemu z potliwością, pamiętaj, że podczas intensywnego wysiłku może się to zmienić. Dlatego dobrze jest wybrać produkt, który sprawdza się w ekstremalnych sytuacjach, na przykład dezodorant Garnier Ekstremalna Ochrona. Warto też zaopatrzyć się w osobny kosmetyk do stóp: nie tylko zniweluje on przykry zapach, ale też sprawi, że stopy nie będą ślizgać się w bucie.

Kilka istotnych dodatków
Dodatkowo warto mieć w torbie coś do nawilżenia lub nawet ujędrnienia skóry po prysznicu. Po treningu skóra będzie szczególnie chętna do przyjęcia składników odżywczych. Świetnie sprawdzi się również nawilżająca i orzeźwiająca mgiełka do twarzy, na przykład z dodatkiem witaminy C.

Oczywiście nie należy też zapominać o rzeczach, które warto mieć przy sobie niezależnie od okoliczności, takich jak krem do twarzy, balsam do ust czy krem do rąk. Jeśli nie chcesz nosić przy sobie zbyt wielu kosmetyków, dwa ostatnie możesz zastąpić maścią z witaminą A lub olejem kokosowym.

Pamiętaj, że zarówno w treningach jak w pielęgnacji najważniejsza jest systematyczność. Kiedy połączysz te dwa elementy, efekty dla Twojego wyglądu i (co ważniejsze) samopoczucia będą rewelacyjne, a inni będą rzucali w Twoją stronę zazdrosne spojrzenia. Trzymamy kciuki i mamy nadzieję, że już wkrótce pochwalisz się rezultatami!


PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułChciałbyś biegać lepiej? Ta sztuczka jest niezastąpiona!
Następny artykułMo Farah nie wygrał biegu – niecodzienna sytuacja w Edynburgu
Biegacz z ponad 10 letnim stażem, pomysłodawca i współwłaściciel serwisu. Właściciel grupy medialnej MSI Media. Zaangażowany w wiele projektów, ale Biegologia to jego oczko w głowie. Efektem jego kreatywności i pomysłowości jest obecny layout Biegologii, który jest czytelny, funkcjonalny i cieszący się bardzo dobrymi opiniami wśród biegaczy. Jest odpowiedzialny za techniczną sferę funkcjonowania portalu - dzięki niemu wszystko działa jak należy, a nasi drodzy czytelnicy mogą każdego dnia odwiedzać Biegologię w poszukiwaniu nowych informacji. Marcin jest również osobą odpowiedzialną za reklamę w naszym serwisie zatem w przypadku chęci nawiązania współpracy, prosimy kontaktować się mailowo na adres: