Jak ukończyć maraton bez „umierania”? Oto 10 warunków!

Pokonanie dystansu maratońskiego wymaga odpowiedniego przygotowania. Wiedzą o tym wszyscy biegacze. Potrzebna jest wytrzymałość, dobre wytrenowanie mięśni oraz odpowiednie nastawienie psychiczne. To jednak może się okazać niewystarczające gdy rozpoczniesz swój bieg i staniesz twarzą w twarz z emocjami i trudnościami w utrzymaniu odpowiedniej prędkości. Już na starcie warto więc ustalić sobie pewne zasady i strategię, które uchronią Was od potencjalnej porażki i „umierania” na końcowych kilometrach. Przedstawiamy Wam 10 najbardziej istotnych wskazówek przydatnych na maratońskiej trasie.

 

Nie nadrabiaj na siłę straconych sekund

Jeśli startujesz w dużym maratonie zapewne na początku przyjdzie Ci się przepychać i mijać sporo wolniejszych biegaczy, a zatem czasy na pierwszych 2-3km mogą znacznie odbiegać od zakładanych przez Ciebie międzyczasów. Pomimo tego nigdy nie staraj się nadrabiać tych strat za wszelką cenę, kosztem znacznie szybszych kolejnych kilometrów. Biegnij z głową i nie daj się ponieść emocjom – spokojnie realizuj kolejne etapy trasy, tylko nie znacznie podkręcając tempo niwelując różnicę. Nawet jeśli na 3km masz już 1 minutę straty – nie martw się, maraton to przecież 42km, zatem sporo czasu na równomierne i nieszarpane niwelowanie strat.

 

Biegnij swoje – nie patrz na innych 

Nigdy nie sugeruj się tempem innych! Jeśli tuż po starcie widzisz pędzących na złamanie karku zawodników, którzy ewidentnie nie wyglądają na takich, którzy w tym tempie mogliby przebiec cały maraton – nie przejmuj się. Biegnij swoim tempem jakbyś na trasie był tylko Ty i nikt więcej. Większość z nich po kilku, kilkunastu kilometrach spokojnie wyprzedzisz o ile na początku pohamujesz swoje waleczne żądze i nie dasz się sprowokować.

 

6 KOMENTARZE

Comments are closed.