powrót do bieganie po kontuzji jak wrócić po przerwie do biegania

Kontuzje trapią bardzo wielu biegaczy. Niektóre trwają krótko i nie mają dużego wpływu na pogorszenie formy, inne potrafią się ciągnąć miesiącami i powoli, acz sukcesywnie tę formę zabierać. Częstym ubocznym skutkiem tego przykrego czasu jest oprócz pogorszonej wydolności również zwiększona waga, które skutecznie uniemożliwiają bieganie na prędkościach do jakich wcześniej przywykliśmy. Wtedy nadchodzi jeden z najtrudniejszych okresów w życiu biegacza czyli wyjście z kontuzji i powrót do formy.

Co zrobić aby przebiegło to w jak najlepszy sposób i by w niedługim czasie wrócić do mocnych treningów? Odpowiadamy dziś na to ważne pytanie.



1. Po pierwsze cierpliwość

To cecha, której zazwyczaj biegaczom brakuje. Niestety w tym przypadku jest niezbędna i trzeba się jej nauczyć. Nawet jeśli nic Ci już nie dolega i wydaje Ci się, że możesz już porządnie trenować postaraj się zwiększać obciążenia treningowe bardzo stopniowo. Nie staraj się usilnie osiągać prędkości sprzed kontuzji. Choć na początku możesz czuć się nieco sfrustrowany tym, że biegasz wolniej to jednak musisz w tym momencie zepchnąć swoje ambicje na boczny tor, pobiegać jakiś czas wolniej i stopniowo, bez pośpiechu zwiększać tempo, które prędzej czy później wróci do normy.