półmaraton

Półmaraton to niełatwy dystans – trzeba biec od początku do końca na wysokim tempie, dbać o względną równość międzyczasów, pilnować rywali i starać się nie zwalniać mimo zmęczenia. To dystans, który często potrafi dać się we znaki znacznie bardziej niż maraton. Jak się po nim zregenerować i dojść do siebie tak by już 3 dni później wznowić treningi?

1

Półmaraton – pierwszego dnia po

Dzień po połówce odpoczywaj, ale poświęć też trochę czasu na ruch. Nie musisz robić poważnego treningu, po prostu poruszaj się trochę i zaktywizuj mięśnie.

Pierwszy dzień jest kluczowy. To moment Twojego największego zmęczenia. To wtedy musisz zadbać o kilka podstawowych kwestii, czyli – uzupełnienie straconych kalorii wraz z wartościami odżywczymi, regenerację w postaci kąpieli solankowych, kąpieli w zimnej wodzie lub sauny. Gdy zadbasz już o to, pomyśl o solidnej kolacji (tak, wiemy kolacja powinna być skromna, ale w dniu Twojej połówki – powinieneś najeść się na tyle dobrze by równie dobrze spać). Nie twierdzę, że z tej okazji możesz zjeść wszystko, ale… zjedz to na co masz ochotę. Do tego napij się Twojego ulubionego napoju – może to być lekkie piwo, sok lub melisa – w tej kwestii pozostawiamy Tobie dowolność, z jednym małym zastrzeżeniem – nie przesadzaj z alkoholem – niewielka jego ilość może wspomóc regenerację, ale większa – może ją znacznie zaburzyć.