Zaliczyłeś półmaraton? Oto co powinieneś zrobić w ciągu najbliższych 3 dni!

Półmaraton to niełatwy dystans – trzeba biec od początku do końca na wysokim tempie, dbać o względną równość międzyczasów, pilnować rywali i starać się nie zwalniać mimo zmęczenia. To dystans, który często potrafi dać się we znaki znacznie bardziej niż maraton. Jak się po nim zregenerować i dojść do siebie tak by już 3 dni później wznowić treningi?  

Odpoczynek pierwszego dnia

Pierwszy dzień jest kluczowy. To moment Twojego największego zmęczenia. To wtedy musisz zadbać o kilka podstawowych kwestii, czyli – uzupełnienie straconych kalorii wraz z wartościami odżywczymi, regenerację w postaci kąpieli solankowych, kąpieli w zimnej wodzie lub sauny. Gdy zadbasz już o to, pomyśl o solidnej kolacji (tak, wiemy kolacja powinna być skromna, ale w dniu Twojej połówki – powinieneś najeść się na tyle dobrze by równie dobrze spać). Nie twierdzę, że z tej okazji możesz zjeść wszystko, ale… zjedz to na co masz ochotę. Do tego napij się Twojego ulubionego napoju – może to być lekkie piwo, sok lub melisa – w tej kwestii pozostawiamy Tobie dowolność, z jednym małym zastrzeżeniem – nie przesadzaj z alkoholem – niewielka jego ilość może wspomóc regenerację, ale większa – może ją znacznie zaburzyć.

1
2
3
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułRusza Ranking Biegacza – zarejestruj się już teraz!
Następny artykuł3 x Reebok ZPump do wygrania. Poznaj zasady!
Tomasz Peisert
Redaktor naczelny, współwłaściciel, biegacz – amator od 15 lat. Gdy zaczynał biegać, nie miał o tym pojęcia, ale od razu porwał się na… maraton. Popełnił chyba wszystkie możliwe błędy początkujących biegaczy, ale zgłębiając wiedzę i trenując systematycznie w końcu złamał granicę 3 godzin w maratonie. Teraz zdobytym doświadczeniem dzieli się z innymi, prowadząc grupy treningowe oraz tworząc poczytne teksty/felietony. Pisze to co myśli, często kontrowersyjnie, ale nigdy nie ukrywa faktów. Jego aktualne rekordy życiowe to: maraton 2:56:47, półmaraton 1:18:17, 10km - 35:19.