Zdrowie płynące z lodu

czyli zastosowanie lodu przez biegacza

Pierwszy przyjaciel biegacza w trakcie urazu – Lód / fot. www.stephlisa.wordpress.com

Gdy za oknem zimno, każdy marzy o tym aby jak najdłużej pozostać pod ciepłą kołdrą lub pod kocem z herbatą w ręku. Leniwie jednak wychodzimy pobiegać, marznąc i wspominając z rozczuleniem treningi wiosenne. Mało kto z nas lubi przeszywający chłód na treningach. Oczywiście zdarzają się też osoby, dla których bieganie w zimnie to spełnienie marzeń, jednak większość z nas zdecydowanie za mrozem nie przepada.

Istnieje jednak moment, w którym czasem warto stać się nieco zziębniętym, bo wyjdzie nam to na zdrowie. 

 

- REKLAMA -

KRIOTERAPIA – CZYLI LECZNICZE ZASTOSOWANIE ZIMNA, podobno była stosowana już w XVII wieku, a teraz jest to znakomite rozwiązanie dla sportowców w powrocie do zdrowia po kontuzjach, pokonaniu bólu lub przyspieszeniu regeneracji.

Celem krioterapii jest: zmniejszenie metabolizmu komórkowego, co zwiększa przeżycie komórek, zmniejszenie stanu zapalnego, zmniejszenie bólu i skurczy oraz stymulowanie obkurczania naczyń krwionośnych.

Używanie lodu do bolących obszarów ciała jest formą walki z urazem. Proces gojenia następuje przez zmniejszenie zapalenia i napięcia mięśni. Ten rodzaj leczenia może być bardzo użyteczny, gdy jest prawidłowo stosowany, ale może być także szkodliwy, jeśli leczenie jest niewłaściwe. W większości literatury przedmiotu zaleca się aby unikać bezpośredniego nakładania lodu na skórę. Niestety – oparzenie skóry może być dokonane zarówno przez mróz jak i przez ciepło.

 

1
2
3
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCzasy Igrzysk
Następny artykułDepcząc po piętach elicie
Aleksandra Peisert
Bieganie trenuje od 12 roku życia. Za czasów juniorskich biegaczka średnio i długodystansowa (startująca pod panieńskim nazwiskiem Nowak), kilkukrotna medalistka Mistrzostw Polski, oraz uczestniczka ME i MŚ juniorów. Obecnie trenuje pod półmaratony i maratony. Zwyciężała w niezliczonej ilości biegów, uparta I zacięta - w bieganiu najbardziej lubi rywalizację. Jej aktualne rekordy życiowe to: maraton - 3:07:03, półmaraton - 1:21:50, 10km - 36:41.