Biegi interwałowe – 6 błędów, które popełniają biegacze!

0
Dobre interwały powinny być wykonywane szybko i poprawnie technicznie. Nierówna nawierzchnia nie będzie więc najlepszym rozwiązaniem.
Dobre interwały powinny być wykonywane nie tylko dość szybko, ale i poprawnie technicznie. Nierówna nawierzchnia nie będzie więc najlepszym rozwiązaniem. fot.iancorless.org

 

Interwały w tempie OWB1

Niektórzy o tym zapominają, sądząc, że interwał to po prostu trening podzielony na kilka części. Miałem kiedyś zawodniczkę, która powiedziała mi, że uwielbia interwały. Jak się okazało jednym z jej ulubionych treningów było 12 podzielone na 5km, 4km i 3km pomiędzy którymi robiła sobie przerwy. Poszczególne odcinki biegała… w takim samym tempie jak zwykle. Nie o to chodzi. Interwały z założenia powinny być wykonywane szybko, a już na pewno szybciej niż klasyczny bieg w I zakresie.

 

Przerwa “na kawkę” pomiędzy interwałami 

To chyba jeden z najbardziej klasycznych błędów jaki można zaobserwować na trasach biegowych. Delikwent wychodzi na interwały – biegnie odcinek po czym zatrzymuje się i sobie stoi jak gdyby nigdy nic, czasami pogrzebie w telefonie lub nawet napije się czegoś. Ja wiem, że niektórzy preferują treningi interwałowe z przerwami w staniu, ale ja ich zdecydowanie nie polecam. Lepiej gdy organizm stopniowo się wyciszy delikatnym truchtem niż stać w bezruchu. Przerwy w staniu o wiele bardziej wpływają na późniejsze zakwaszenie mięśni, a przecież nie o to chodzi. Chodzi o to aby organizm uczył się kwas mlekowy eliminować w obrębie danej aktywności.

 

Interwał po trupach

Biegi interwałowe mają to do siebie, że wymagają dobrego przygotowania fizycznego i psychicznego. Niestety czasami jest tak, że pogoda jest bardzo kiepska, mamy złe samopoczucie lub po prostu zarwaliśmy nockę. Niektórzy z nas wychodzą jednak z założenia, że trening zrobić i tak trzeba. Oczywiście trzeba, ale już niekoniecznie interwały – tego treningu nie powinno się robić na pół gwizdka. Będąc zmęczonym fizycznie często nie dba się o technikę, a i tempo bywa słabsze od zakładanego. Nie ma więc sensu się siłować. Lepiej pogrzebać w planie treningowym i interwały przełożyć, a w zamian pobiec delikatną dyszkę w I zakresie lub zrobić sobie dzień regeneracji – to często lepsze niż trening po trupach…

 

Pamiętaj – poprawność wykonywania interwałów gwarantuje ich wysoką skuteczność. Tutaj nie można sobie pozwolić na błędy, dlatego jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej na temat tego typu treningu, zapraszam do artykułu:

Biegi interwałowe – cel, korzyści i sens wykonywania. 

Komentarze Facebook